nasza galeria
artysci
sztuka w Lodzi
architektura
linki
kontakt


pagerank


PARTNERZY

archiwum

Wyszukaj z Google

 

powrót

Spotkanie z Moniką Weychert Waluszko

Muzeum Sztuki

21.03.2008 w MUZEUM SZTUKI W ŁODZI w cyklu spotkań ze sztuką wideo VIRUS VIDEO spotkanie ze sztuką wideo z Moniką Weychert Waluszko, która przedstawi dorobek WYOBRAŹNI EKRANU pierwszego polskiego festiwalu NET-ART.

Kolejne spotkanie z cyklu Virus Video to opowieść o historii toruńskiego
festiwalu sztuki Internetu, która jest jednocześnie przewodnikiem po
problemach teoretycznych, społecznych i kuratorskich netartu. Gościem
Michała Brzezińskiego będzie Moniką Weychert Waluszko - polonistka
(UMK), kulturoznawczyni, menedżerka kultury (UAM), kuratorka sztuki
(UJ), a poza tym założycielka galerii w Domu Muz oraz Galerii dla...,
inicjatorka toruńskiego festiwalu filmów offowych. Przygotowała program
kilku edycji festiwalu sztuki Internetu, jest autorką książki o wymianie
pokoleń kulturowych 60/70 -- 70/80 "Toruń to..." a także kuratorką
sztuki (ostatnia realizacja: "Patriotyzm Jutra", Instytut Wyspa Progress
w Gdańsku, z Agatą Chinowską i Renatą Rusnak).

Projekt zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego.

VIRUS VIDEO to program prezentacji kluczowych zagadnień obecnych w
strategiach artystów sztuki wideo i filmu eksperymentalnego,
przygotowany przez Michała Brzezińskiego i realizowany we współpracy z
Muzeum Sztuki w Łodzi. Zakłada przeprowadzenie spotkań ze sztuką obrazu
ruchomego, podczas których zaprezentowane zostaną najważniejsze ze
względu na generowane idee środowiska twórcze, kuratorzy i artyści.
Główne miejsce zajmuje tu wideo. Będziemy starali się odpowiedzieć na
pytania dotyczące genezy i perspektyw rozwoju tej specyficznej dziedziny
twórczości, wciąż wyłaniającej się i niedookreślonej mimo bogatej
historii. Postawimy pytanie o to czy "awangardowość" determinuje i
zmusza twórców krytyków i teoretyków do poszukiwania wciąż nowych
definicji przedmiotu w którym poruszają się artyści medialni? Zapytamy
także o to czy tzw. film eksperymentalny jest jeszcze możliwy, czy
sztuka wideo w epoce interaktywności jako forma wypowiedzi i kontestacji
jest już zamkniętym rozdziałem? Prezentowane postawy twórcze odwołują
się zarówno do performance, instalacji, jak i do form projekcji
ekranowych przeznaczonych głównie z myślą o dyspozytywie kinowym,
telewizji, czy internecie jako idealnym zrealizowaniu się natury danego
obrazu. Różnorodność postaw twórczych ujawniać ma jednak pewną cechę
wspólną wideo - "nomadyzm" tego medium, które pojawia się niczym wirus w
rozmaitych kontekstach, nie ciążąc wyraźnie ku żadnemu z nich.

Michał Brzeziński